torsdag 13 december 2012

I Roslagens insnöade famn

Då min bok Martins stora röda. En fyrtioårskris i fickformat gör seriöst anspråk på att innehålla livets och världens stora sanningar vill jag inte vara insnöad som författare. Men det är just vad jag blev för en vecka sen. Då jag fick hedersuppdraget att närvara på bok- och författardagen i Roslagen. Men så kom vintern. Och det årliga snökaoset i trafiken. Men jag lyckades ta mig upp. Iförd kavaj och allt. Jag var dock den ende författaren som lyckades kämpa mig fram. Eskorterad från huvudstaden av den ofantligt humoristiska Maria A!
Självfallet uteblev även besökarna. Men jag fick äntligen träffa härliga Ewa Häger (drottningen av Rimbo)! Och bjöds förutom underbart sällskap på god mat och dryck! Som ni förstår av bilderna trivdes jag alldeles utmärkt! Och jag kommer tillbaka! Jag vill verkligen tacka Ewa och Maria för inbjudan och sällskap! Vi ses igen! Alldeles snart!

Inga kommentarer: