lördag 1 december 2012

Allt är 1:a decembers fel

Lycka är att vakna upp en lördag ordentligt utvilad efter en riktigt rolig vecka. Såväl på jobbet som på fritiden. Att sticka in en konsert (Opeth) en torsdagskväll mitt i veckan var ett bra drag. Sånt sänker inte arbetsmoralen. Tvärtom. Man måste våga fånga vardagen för att kunna fånga livet. Jag är lite tung i huvudet idag. Och halsen svider. Hur mycket drack jag igår egentligen? Hmmm... två liter julmust tror jag. Jag, Steve och Anton bullade upp ordentligt med tacos, pepparkakor, chokladtomtar, Wiehe, Raskens och svarta ljus. Advents-tacos. Trevligt och kul. Nu dricker jag kaffe och softar i t-tröja och underkläder. Till tonerna av Dan Berglunds senaste visklassiker Allt är idioternas fel. Det blir nog en liten runda på badhuset sen. I kylen väntar en plocksallad från Domus (allt från kräftstjärtar till kycklingvingar) och nog har jag allt en låda rött.... Jag har fått hem South Park säsong 13 i veckan. Men detta är 1:a december. Och då är det julkalendern som gäller. Julkalendrarnas julkalender. Barnprogrammens barnprogram. TV-seriernas TV-serie: Trolltider.

1 kommentar:

Harry Schlager sa...

Trolltider är den bästa! Nr 2 är antingen Ture Sventon eller Pelle Svanslös!