lördag 24 november 2012

Rödvin & Guldpenna (en kändisblogg)

-"Hej kändisen!" -"Där sitter ju den kände författaren!" Bara denna lördag har jag på såväl Palestinamöten som kinarestauranger fått bekräftelse på mitt nyvunna kändisskap! Och i afton har jag suttit och hinkat rödtjut och signerat böcker med guldpenna! Och handen på hjärtat ÄLSKAR jag min nya stjärnstatus! Helt plötsligt vill en massa damer träffa mig! Kallar mig såväl "husgud" som "skitsnygg"! Sånt fick jag fan i mig aldrig höra när jag skrev mina svarta texter om utanförskap i min bok...!
Mitt nyvunna kändisskap ska jag suga länge på! Som en karamell (fast jag brukar ju alltid bita på karameller i brist på tålamod)! Som ett ädelt vin (fast jag är ju white trash och dricker enbart billigaste bag-in-box-tjutet eller husets hopkok)! Jag är redan ute på turné! Release-fikan på Conditori Fantasi kändes som en succé med mingel, signeringar och fickan bokstavligt full av tusentals spänn i sedlar! Högläsningen hos Vänsterpartiet Hässleholm kändes som en succé med ovationer, applåder, skrattsalvor och allvarliga och eftertänksamma nickningar! Mycket mer än jag vågat drömma om! Om ett par veckor vankas högläsning hos Vänsterpartiet Kristianstad och en författarkväll i Roslagen (av alla ställen)! Ja, jag njuter av min lilla stund i solen (höstdeppare som jag är)! Hellre rövknulla Jante än att bli rövknullad av Jante! Jag skålar i ädlaste (nåja) vin! Självfallet RÖTT!

3 kommentarer:

magda sa...

Du har groupies alltså? RESPEKT! :D

Caligula sa...

Måste ju lansera mig! ;-)

Fick bara en tanke nu: kan inte ni i Emmajävlarboda bjuda in mig? Så kan vi dessutom träffas och ha lite trevligt? :-)

Caligula sa...

Kanske inte som groupies, haha! Men seriöst! ;-D