fredag 2 november 2012

Martins marknadsföring

Skaffat Swebank-app i min i-Phone i samma veva som jag börjat saluföra min bok. 20% av upplagan är såld och 100% har pröjsat stödpriset för att hjälpa mig att täcka tryck- och produktionskostnaderna som jag ligger ute med med fas 3-ersättning + en halv månads timlön... Jag känner mig närmast prostituerad. Bara det att jag saluför min själ istället för min kropp. Jag klarar inte riktigt det där med "marknadsföring". Jag är en naiv idealist. Vill helst ge bort böckerna som gåvor till mina vänner. Men kan inte göra några undantag av ekonomiska skäl. Lyckligtvis köper de intresserade ändå. Det går av sig själv. Jag vet inte hur man söker jobb. Mina bästa jobb har jag alltid blivit inringd till. Jag vet inte hur man raggar flickor. Mina bästa kärleksstunder har jag alltid blivit upphånglad till. Kanske lika bra så?

Inga kommentarer: