tisdag 27 november 2012

Kavat retreat i kavaj

Tisdag morgon. Trötta ögon trots tidigt i säng. Låt det regna. Låt det vara mörkt. Har bestämt mig för en "retreat" denna veckan. Finna lugn och ro och själslig harmoni. Inte på någon kursgård. Men i vardagen. Stressa mig inte. Ryck inte i mig. Vill inte vara ifred. Bara känna lite lugn. ♥
Men fikor piggar alltid upp. Och varför inte börja med en mysig fika redan på jobbet med dess billiga smaskiga mackor? Hemma i Kristianstad blev det en sedvanlig Fantasi-fika med Steve och Anton. "Pizzabulle" och julig kulig glass med smak av pepparkaka, lussekatt och gröna äpplen. Men först gjorde jag något ytterst otraditionellt: handlade finkläder! Kavaj och Lennon "Working class hero"-tischa (tack broder Steve för inspiration!). En hög strumpor när jag ändå höll på. Och ett par rejält sköna skor med ludd och dragkedja. Röd stjärna på kavajslaget. Nu är man preparerad för både författarkväll i Roslagen och en rejäl vargavinter!
Efterfika hos Steve med kaffe, pepparkaka och Johan Falk. Fick skjuts hem av Anton. I lastbil som en äkta truckdrivin' man! Tack pojkar för en trevlig kväll (och en lagom retreat i vardagen)!

Inga kommentarer: