måndag 26 november 2012

En gammal pruttkudde

Denna måndagskväll blir det tidigt i säng. Har jag blivit gammal? Kanske. Men mest är jag hängig och nere. Känner mig som en söndersutten pruttkudde. November är snart över och jag får inte höstdeppa. Inte denna otroliga höst med såväl jobb som boksläpp. Hemma efter Fantasi-fika med Steve och Anton, skickade bokbeställningar samt arombastu, bubbelbad och ångbastu på Tivolibadet. Steker ägg och fläsk och lyssnar på Mikael Wiehes nya musikaliskt spännande skiva En gammal man för första gången. Appropå vänstertrubadurer ska jag definitivt upp till Göteborg i februari och avnjuta Dan Berglund på hemmaplan. I veckan blir det adventsfika, tacokalas och restaurangbesök. Med mysiga människor. Jag ska inte höstdeppa. Inte denna höst.

Inga kommentarer: