torsdag 22 november 2012

Domus, Solsidan & Roslagen

Så där ja! Ännu en dag närmare dö... fredan! Passade på att fredagshandla på Domus efter jobbet. "Domus"? frågar du. Jajjamensan. Mitt i city i Kristianstad har det "alltid" (sen 1969) funnits en stor bajsbrun skokartong som heter Domushuset. Den står där än. Men snart är dess saga all. De jävlarna river stan: rådshuset liknar Gaza city, Resecentrum är helt plötsligt puts väck... och Domus ska omvandlas till en galleria (och Kristianstad bli lika "originellt" som Hässleholm och alla andra städer). Folkhemmets sista bastion ska helt plötsligt bort. Jag tycker att Domus borde K-märkas. K som i Kooperationen!
Arombastu och bubbelbad är alltid lika skönt och avslappnande för kropp och själ! Så där mellan jobb och sängdax! Jag hann dock med lite trevligt fika och några avsnitt Solsidan hos härlige Steve! Nu skriver jag detta medan där lyssnar på morgonens avsnitt av Radio Roslagen! Där jag blir "tolkad" av en härlig Häger! Som bjudit upp mig till att vara med i studion om två veckor! Och bok- och författarkväll samma kväll!

Radio Roslagen

Inga kommentarer: