tisdag 30 oktober 2012

Höstmys och höstmåne

Det är inte alla som har höstlov. En liten men naggande god kärntrupp håller ställningarna. Och gör oss förtjänta av en lite extra god fika. Gunilla och Lena bullade och rullade upp en ordentlig frukostbuffé från köket. Och ljus ger såklart extra mys när det höstas.
Hösten märks på många sätt. Det blir natt på blanka eftermiddagen. Och inatt var fullmånen förtrollande. Jag övervägde en mystisk månskenspromenad på näset. Men det fick bli gymmet. Äntligen. På sommaren vill man bara vara ute och njuta av solen. På hösten vill man bara kura inne och krama någon. Så när fan ska man ta itu med gymmandet? Jaja, jag har ingen att krama ändå. Nu åkte träningsskorna fram. Och det blev lite svettande på bandet. Lyckas man komma åt nödstoppet med buken behöver man onekligen springa mer. Lite armar och bröst. Sen var det extra skönt med arombastu och bubbelbad. Och jag anser mig lite förtjänt av att kolhydrat-tortera mig med ravioli och vitlöksbaguette i afton.

Inga kommentarer: