tisdag 4 september 2012

Kick off inför kick ass!!!!

Så är semestern slut och jag korsar ånyo Skåne till Statarmuseet. För sista veckan. Två år går snabbt. Och kul och allmänbildade har det varit bland djur och natur, böcker, stenkakor och människor. Även idag kände jag igen mig. Barnen levde statarliv, grisen låg och snarkade, hönsen pickade frön och jag satt och inventerade gamla dammiga blytunga biblar och katekeser från 1800-talet. En helt OK jobbedag med andra ord. Ute kunde jag inte avgöra om det var sommar eller höst. Men visst sken solen över trädens mogna äpplen. Lycka är att ta av sig skorna på bussen efter en arbetsdag. Frågan är vad medpassagerarna tycker? Det blev Tivolibadet direkt när jag kom till Kristianstad. Bad, bubbel och bastu efter jobb och resande spöar allt. Var dock så hungrig att det fick bli en spetsad (Santa Maria Hot Pepper Sauce) burk ravioli när jag kom hem...! Memmes ljuvliga hembakade vitlöksbröd jag fick med hem i söndags gjorde det hela riktigt aptitligt!
Börja jobba = bra rutin! Börja hänga på Friskvårdshuset/Tivolibadet = bra rutin! Även om jag bara hann med bad och bastu ikväll! Och ingen direkt dietmat! Nu när beach 2012 är över kan jag dock ta och göra av med lite festivalmage! Ser även fram emot höstens första möte med Vänsterpartiet imorgon! Ser denna veckan som en kick off inför höstens kick ass!!!!

Inga kommentarer: