måndag 24 september 2012

Höstens första helg

Lördag utan bakfylla. Speedar svart kaffe och Turbonegros nya partystänkare Sexual Harrasment som svettas skön 70-talshårdrock (Shake your Shit Machine). Putsar klart och skriver ut det som är tänkt att bli en självutlämnande liten vardagsfilosofisk tankebok. 90 A4-sidor och 128 "suror" innan det blir övermättat. Tänkt att ersätta såväl Bibeln, Koranen, Kommunistiska manifestet, Buddhas lära och Nietzsches samlade verk. Döper den till Martins lilla röda - en fyrtioårskris i fickformat. Som ni förstår är jag nästan genant blygsam och anspråkslös. Så min "bokmorska" Leif Börje Frid och Öraholma förlag som tvingat mig till boken tvingar mig även till ett namnbyte. Så det får bli Martins STORA röda (även om det låter som något helt annat)...! (Pretentious? Moi?) ♥
En regnig promenad till grann-ghettot Österäng. Vill rikta ett stort tack till Ruzica och Micke för utsökt mat och vin! En god soppa på självplockade kantareller, torskrullader och läcker LCHF-kaka. Riktigt Rioja-vin hör den mer proletära rödvinsvänstern till. Trevligt sällskap och intressanta och kul samtal. Där jag självfallet även vill tacka Jenny samt söta barn och kissekatter! De sistnämnda fick mig att nysa upp några toarullar, men alla ska ju med! Mer sånt, vänner och kamrater! Vänsterpartiet, rödvin och allergi hör ihop! Det vinner vi valet på! Kram på er! ♥
Sent i säng och slö söndag. Ledig morgondag. Firar med att grilla ingelstadknakare av kalkon (som doftar ljuvligt av cayenne och vitlök) och pimpla i mig en flaska rött. Skjorta och underkläder är lagom lättsam söndagsklädsel. Dansant musik i form av Gogol Bordellos ljuvliga zigenarpunk. Intervjuer och presskonferens på nätet med våra heroiska "Etiopiensvenskar" Martin & Johan. Somnar gott. Och klagar inte på livet. Söndagsmys är revolution, compañeros! ♥

Inga kommentarer: