lördag 8 september 2012

Godisstrut

Fick en äkta gammaldags strut med blandat klassiskt smågodis som avskedsgåva. Självfallet ska man frestas precis när man svurit sin bantningsed... Kvällens "middag" blev dock tvättäkta LCHF. Stekt lax med en massa stekta grönsaker: paprika i tre färger, gul lök och vitlök (en annan tar det där med "lök på laxen" bokstavligt). Unnade mig äkta feta och stora grekiska oliver. Och Kikkoman-sås. En sprakande symfoni i färger (om de så antar samma bruna nyans när det kommer ut). Avnjöts till Skavlan som hade besök av Richard Dawkins. Tyvärr inget nytt i diskussionerna kring ateism och evolution. Då var det mycket mer intressant att höra Jan Guillou i Min sanning. Jag har sett fram emot hans kommande roman. Och nu har den äntligen kommit. Nu inväntar jag den bara som talbok så jag "hinner" läsa den (vilket är svårt med stängda ögon). Dawkins nya måste jag för övrigt också läsa. Och hans förra.... Man har många litterära måsten. Och litteraturen är ett ymnighetshorn. En godisstrut där man omöjligen kan mumsa i sig alla godisbitar man är sugen på....

Inga kommentarer: