fredag 17 augusti 2012

Vem är jag?

Vem är jag? Tja, en liten blond 40-åring. Kåt på livet. Glad för livets goda. Mat och dryck. Kramar och pussar. Jag skiner med solen. Jag faller med regnet. Jag är en hednisk hedonist. Kvinnor, vin och sång är lika andligt som sinnligt. En gåva att vörda. Jag grubblar över människans innersta väsen och djupdyker i mitt undermedvetna. Jag älskar naturen. Jag älskar festivaler. Jag älskar det vilda. Jag försöker möta världen med barnets öppna sinne. Som Narren i Tarot-leken. Leva känslor till 101 procent. Ibland blir det för många intryck. Då vill jag göra mig en koja under täcket och njuta av tystnaden, mörkret och ensamheten. Fast jag är inte ensam. Jag är mitt i en fantasivärld där precis allt finns och är på riktigt. Jag är trygg bland drakar och demoner. Men mest trygg är jag bland mina vänner. Som betyder mest för mig. Jag är en riddare beredd att gå i döden för en svuren vän. Men ännu hellre fika, flippa, fota och ha kul. Det är Kärlek. Jag är en misslyckad loser och gudarnas älskling!

Inga kommentarer: