torsdag 30 augusti 2012

Fantasi (fan ta hösten!) - en riktigt söt blogg

Det är säkert riktigt skönt att bada nu när Tor dundrat förbi. Men i eftermiddags lämnade jag Olofström, mamma Lena och sjön Halen och for hem till Kristianstad. Semestern drar sin sista suck. Men fan ta mig om man inte kan sitta på Fantasis uteservering med härlige Steve! Så länge jag har semester är det sommar!
Den som följer min blogg vet i förväg att Steve tog en obligatorisk kycklingsallad. Själv mumsade jag i mig en smarrig bakad potät med skagenröra. Vi diskuterade självfallet musik och politik. Bägge vill mer än gärna se Nisse Hellberg på gratisfestival i Eslöv på lördag. För att inte snacka om de brutalt braiga brudarna i Cookies N Beans på Konserthuset hemma i Kristianstad om ett par veckor. Filmen om Olof Palme måste vi ses på bio. Vi kom in på hur i helskotta det kunde gå som det gick med "folkhemmet" och det svenska välfärdssamhället. Men sörj inte! Beställ in en rejäl skiva chokladtårta till kaffet istället! Nu fattar ni kanske varför vi är stans sötaste världsförbättrare?!

Inga kommentarer: