fredag 20 juli 2012

Känsliga känslor

Mina vackra vänner brukar reagera när jag faller. Och jag är en känslomässig bergochdalbana. Jag lever ut mina känslor till 100%. Spontant. Som ett barn. Glädje som sorg. Flippar ut i känslorus. Mitt under Sweden Rock har jag alltid en dag som jag blir ledsen. Blir knockad av intryck. Jag skriver kärleksbloggar till mina vänner. Jag sprakar av extatisk glädje. Eufori. Jag blir ledsen utan att dölja det. Och då blir mina nära och kära oroliga.... Då vill jag kramas. Då vill jag pussas. Då vill jag smekas. Då vill jag känna äkta närhet.... Jag har min smärta och mina sår. Jag vill gråta och skratta och aldrig lägga locket på känslor och tankar. Jag vill inte svika. Jag vill inte bli sviken. Jag vill inte vara en ängel som glömt att den har vingar....

Inga kommentarer: