tisdag 3 juli 2012

Eleganten från vidderna tar sig en kôpp

Finns inget skönare än sol efter regn. Övergår från inventering av marxistiska klassiker till ogräsrensning. Låter tiden rinna mellan fingrarna som jord mellan persilja och rädisor. Tar en stor kopp kaffe i solen. Till tonerna av fågelsång. Brun av sol och med jord under naglarna. Livet. Träffar på den lilla krabaten på bilden när jag går grusvägen från statarlängan. En förvirrad AIK-supporter som blev kvar i Malmö igår? Söt är den i alla fall. Nu håller jag en liten minisemster resten av veckan. Imorgon bitti bär det av till Getaway. Ska bli jäv... GÄVLIGT kul. Nu sitter jag hemma, har hällt upp en Bells med is och slängt på Bliss of Solitude med Gävle-hjältarna Isole (släp-doom som släp-doom ska låta). Vackert. Ska bli häftigt att se dem på hemmaplan. Ska gå lös med det kalla stålet från kökssaxen och hyveln i skägget. Och mista det sista av min manlighet. Strax kommer Andreas från Karlskrona. Då förväntar jag mig Ass Cobra med Turbonegro och ordentligt festival-pepp. Jag klagar inte på livet. Det kan vara riktigt kul. Även om man kostar på sig.

Inga kommentarer: