söndag 3 juni 2012

Mama I'm coming home!

Lördag! Amerikansk grillbricka! Fast jag steker istället för grillar! Så europeisk är jag! Men de ser goda ut, körvarna! Och låter: Kansas! Real Smokey Texas! Memphis! Ozzy-DVD till detta! Ikväll blir det inte Black Sabbath i Malmö! Men halva! Ozzy & Geezer! Som första gången jag såg Ozzy på Olympen i Lund 1989! Med en väldigt ung Zakk Wylde! \m/ Så är man vid Malmö Stadion! Solen skiner på en MFF-blå himmel! Passande! (Men kallt är det!) Sitter på en parkbänk bland en massa drägg och dricker billigt vin! D.v.s. förfestar inför Ozzy och hans kompisar! Och känner mig hemma! Träffar Nanny, Emme och Ingela! Och kollar på Black Label Society! Zakk är tuff för han har skägg! Ångrar jag inte har ståplats, jag tillhör ändå de yngsta här! Men det blir nog bra! Sluta med gitarrsolot tack, Zakk! Du låter mer som en onanerande brontosaurus än som Yngwie J.! För övrigt anser jag att jag är duktig som inte tjuvkollat Ozzys låtlista! Just nu är festivalfebern på topp! Avnjuter konserter i världsklass och pussar och kramar rockiga damer! Sweden Rock börjar brännas! Det hoppas jag solen oxå gör!
Nu brakar det igång! Bark at the moon - Mr Crowley - Suicide solution - I don't know - vilken jävla drömstart!!!!! \m/ Shot in the dark! 80-talet härskar! Det bor en liten AOR-fjolla i varje 70-talist! Nu kommer Slash och Geezer upp! Iron Man Lives Again! Iron man - War pigs - N.I.B. - Fairies wear boots... det blev lite Sabbath ändå! I don't wanna change the world! Crazy train! Mama I'm coming home! Paranoid! Skitbra konsert men alldeles för kort (1,5 timme)! Sämre uppvärming inför festivalsommaren kan man dock få! \m/

Inga kommentarer: