fredag 18 maj 2012

Fin fredag

Söndag? Nähä - fredag! Kaffe med vispgrädde och musik! Skivan Johnny Boy med Björn Afzelius är det största som hänt svensk musik och litteratur. Ändå är det hans mest bortglömda. Det dröjde t.o.m. innan den kom som CD. Man förundras. Men, men... Ledig fredag! Sol! Vin! Bokpaket! Frihet! Allmänt välbefinnande! Trevlig helg, vänner!
Tove Jansson är den största filosofen och religionsstiftaren genom tiderna! Odd & Geir - Två Trötta Typer är världens mest underskattade serie-antihjältar!
Solig promenad på Näsby fält. Har inget hus och ingen trädgård. Men jag har en billig etta och ett eget naturreservat. Jag älskar Näsby fält. Jag älskar Näsby överhuvudtaget. Sen får villa-fascisterna snacka hur mycket skit de vill. ♥
Bokskog. Fingerkontakt med blodtörstiga nykläckta mygg. Ögonkontakt med vackra guldnäbbade koltrastar. Slöa kossor och söta kalvar. Softisch! Skål! Just idag känner jag mig extra levande! Musik och natur känns i varje liten nerv! ♥
Naturpromenad med Therion avverkad. Mer Dragon Rouge blir det aldrig. Nu är det Afzelius i lyan igen. Han vågar sjunga K-ordet. Det är mod. Skål vänner!

Inga kommentarer: