torsdag 31 maj 2012

Råbarkad?

Sista onsdagen i maj. Slutspurten inför betygsättningen. Och sista utvecklingssamtalen. Beviljar jag ledighet åt en snäll och duktig kille som är färdig med sina uppgifter för att gå på Sweden Rock Festival med sin cancersjuka pappa? Självfallet! Kommer lite senare hem till Kristianstad och hinner inte gå på Fantasi med Steve och Anton. Istället valde vi Rose Garden. Jag skippade ånyo kvällsbuffén för en pekingsoppa och en rejält tilltagen salladsbuffé. Den knaprigaste sallad jag ätit. Tillhörde wok-menyn, men jag mumsade blomkål, broccoli och rödlök rått. Utan dressing eller vinäger. Råbarkad råkost! Fick kortbesök av pojkarna ifråga samt syster Sara. Hann inte med att gymma ikväll. Invigde istället mina nya fotbolls(!)skor med en nattlig promenad på Näsby fält. Och vilken förtrollad midnatt. Jag gick ut och hälsade Mångudinnan där hon speglade sig i sjön och lyste över det daggvåta fältet. Jag kommer att somna gott i natt.

Inga kommentarer: