onsdag 23 maj 2012

I walk the Linnérundan!

Varning för starka bilder på granna grabbar och gräbbor!
Ledig tisdag! Och mysigare dag får leta i stjärnorna efter! Nu stekte solen istället så det riktigt sved i skinnet! Äntligen fick jag en fika igen med mina störtsköna skönheter till eviga vänner från lärarutbildningen - Linda och Therese (ledsen pojkar; det är söta sonen Max mössa som sticker upp i hörnet och markerar att det inte är grönt)! Med en veckas förskjuting blev jag bjuden på både lunch och kaffe som en 40-årspresent på Café Fenix uteservering! Livet på en räksallad! Tack fina ni! Ha det härligt i soliga Kalifornien, Linda! Saint of Los Angeles! Sen ska vi göra Mötley ihop om ett par helger! \m/ Direkt efter fikan mötte jag upp snygge Steve och vi begav oss till Naturum där min väderbitna bästa storebrorsa Peter väntade! Med konstaterandet att det är 28 grader (och är det någon som har koll så är det han)! Det satt fint med en kaffe efter maten! Mitt i Helge ås tropiska delta!
Nu vart det dax för motion: Linnérundan som både börjar och slutar där vi satt! Snåriga skogar, vallgravar, borgar, livsfarliga tjurar i tropisk hetta (vad är väl Fångarna på fortet mot detta; Peter?)! Under tiden hann vi diskutera väder och vind och allt mellan himmel och jord!
När äventyret var över skiljdes vi från Peter och hann precis med pågatåget för att hälsa på Marren! Plötsigt i Vinslöv! Fräne Fille njöt i stolen och Jeppe skötte som alltid grillningen syyyveränt! Efter burgare, kött och bea var man duktigt mätt! Men piggnade till av att vråla med i sångerna när Steve plockade fram guran i kvällssolen!
Käraste bröder, systrar och vänner! Tack för en en i dubbel mening varm och härlig dag! Jag älskar er alla! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ (För övrigt höll jag die hard-LCHF-diet och promenerade 1,5 mil i solen! Vilket syns på vågen!)

Inga kommentarer: