fredag 27 april 2012

Kärlek och hatpropaganda ♥ - Wiehe i Knislinge

Jag är uppvuxen i Knislinge. Bodde där mellan jag var 3 och 15 år. Knislinge såg likadant ut ikväll. Fast mycket mindre. Det var inga problem alls för mig och Steve att traska ner till Folkets Hus. Som verkligen ser ut som ett gammalt förfallet danspalats i en byhåla! Vi var först på plats. Minst sagt. Men snart dök även mamma Lena och storasyster Mia upp. Och kamraterna Linda och John. Och kusin Ann. På hembussen fick vi trevligt sällskap av kamrat Jenny och hennes kristdemokratiske bror. Och vi som var på konserten vet ju att det är just Mikael Wiehe som är vattendelaren inom KD! Wiehe är den artist jag sett flest gånger genom åren. Över tjugofem. Detta kändes som en av de starkaste. Kanske för att vi satt så perfekt längst fram på varsin pinnstol? Verkligen kände Bernt Anderssons orgel-, drag- och munspelstoner? De brutala marschtrummorna. Och självfallet magister Wiehes otroliga pondus! Jag ska inte recensera konserten då jag hellre vill att folk ska uppleva det själva. Den klockrena kombinationen av sagolika sånger och magnifikt mellansnack. Konsertens "skitförbannade hatpropaganda" mildades av med två av världens vackraste kärlekssånger. Jag var tårögd. Det är en härlig känsla att gå "arg" och revolutionslysten från en spelning. Men att somna med hjärtat uppfyllt av kärlek är ändå det bästa. Åtminstone om man ska upp tidigt nästa morgon....! ♥ Tack vänner för en förtrollande afton "hemma" i Knislinge! ♥

Inga kommentarer: