måndag 26 mars 2012

♥ Må(ndag) bra! ♥




Måndag! Började morgonen i Osby med att visa film för eleverna: När mörkret faller (som de själva hade valt och som passade utmärkt i delkursen Kultur och identitet)! Hörsalen vara rena rama bion! "Var är popcornen?" som en elev sa! Sen kommenterade jag uppsatser i historia hela eftermiddan! Ball! Tjabbade med en trevlig jobbarkompis och hann knappt med fyratåget!

Träffade Linn på centralen hemma i Kristianstad och vi planerade vår traditionella rock-valborg i Hästveda! Det börjar brännas!

Fantasi-fika med Stefan, Marie & Anton! Körde en fetaost-sallad som dygnets enda mål mat! (Fast med en sån där bulle med kakao efteråt till kaffet!) Hälso-freak i sista minuten? Tja, det blev både "parkhoppning" i Tivoliparken (många bilder kommer!) och en skön ensam mån(dags)skenspromenad hem!

Mina vänner sa idag att jag ser ut att må bra! Så då får jag väl göra det! Jag känner att jag mår bra!

Fast alla får för sig att jag är kär! Jag blir retad både på Facebook och på Vänsterpartiets årsmöte! Måste man vara kär för att må bra? Kan inte arbete, vår-sommarväder och tanke på veckans hårdrockkryssning spela in lite? Och framförallt mina underbara vänner? (Sen pussar jag självfallet mina vänner passionerat!!!!)

Men kanske jag är lite kär ändå? I Livet? I Våren? Kanske rentav i veckans bästa dag: Måndagen?! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: