tisdag 6 mars 2012

All makt åt Folke!

Lärarvikariat 80%. Vänsterpartistisk studiecirkel + medlemsmöte + distriktsårskonferens + Internationella kvinnodagen. Intensiv vecka. Men kul. Nästa vecka blir det två studiecirklar. Och ikväll blir det visst en till ser jag nu. Samtidigt som jag är inbjuden till en annan cirkel ikväll. Högerpopulismen, feminismen, Kapitalet.se, vänsterfilosofi.... Tur att jag på gårdagens cirkel betonade vikten av att arbetarrörelsen betonat studier och kunskap. Sånt förpliktigar. Även för mig när jag leker besserwisser. Kunskap är makt. All makt åt Folke! som Philemon Arthur sjöng! Fast idag lyssnar jag på nya Bob Hund till mitt svarta snabbkaffe (= hjärndoping)! Borde vara helt slut i skallen men är ovanligt klar i knoppen!

Det var superkul att börja med två tretimmarspass med lektioner igår. Snälla och kloka elever och supertrevliga jobbarkompisar. Självfallet extrakul att jobba med Mathias igen. Eget skrivbord och splitter ny lap-top! Nu skulle major Björklund se mig! Får nog gå med i Folkpartiet istället! De som tjatar så mycket om kunskap! De kan väl ändå inte ha lika många roliga studiecirklar som vänstern?!

Inga kommentarer: