måndag 13 februari 2012

♥ Sol! Snö! Måndag! ♥



Måndagar är trevliga doningar! Denna måndag utgjorde inget undantag!

Tvättdag! Hittade både gamla gubbaktiga och hippie-mässiga kläder i klädskrubben! Nu kan jag åldras med värdighet!

Posten kom med ett finfint bokpaket:

* Magnus E. Marsdal - Högerpopulismen dissekerad (till kvällens studiecirkel)

* Liv Strömquist - Prins Charles känsla (vårt största geni)

Efter ett par ärenden i stan blev det traditionell Fantasi-fika med Steve! Min sallad innehöll mer räkor än jag trodde rymdes på havsbotten! Tack, kamrat!

♥ Sol! Snö! Måndag! ♥ Åker buss genom Skåne och beskådar snövita landskap och en röd-orange solnedgång! Sagolikt! Blir lyrisk! Och hoppas att vintern är här för att stanna! Hoppas att snön inte smälter! Den gråter nog bara av lycka!

Hyperintressant studiecirkel i Malmö! Hur ska vi inom vänstern lyckas knycka väljarna från högerpopulister som Sverigedemokraterna och Moderaterna? Vad har vi gjort för fel? Är vi för akademiska? Har vi fel attityd? Boken är riktigt intressant! På bussen hem läser jag om Arbeiderpartiet och Fremskrittspartiet medan jag lyssnar på Mayhem! Jag är nog en norrbagge! Dä ä-oo!!!

Groovar till det lite med Orange Goblins nya! Tidigt upp imorgon.... ska jag hinna mysa lite med Liv mellan mina lakan ändå?!

Inga kommentarer: