måndag 20 februari 2012

Politik är att mysa!


Lördag morgon. Sovit 3-4 timmar efter en adrenalinpumpande DAF-konsert. Tur man höll sig till isvatten vilket är gratis och underskattat. Nu bar det åter till Malmö. Denna gången för utbildningsdag med Vänsterpartiet. Fick skjuts av Linda, John och döttrarna som var röda och söta som mamma. Temat var Praktiskt partiarbete. Hur är partiet uppbyggt? Hur funkar en styrelse? Hur går vi tillväga praktiskt på orten? Men först en tyst minut för vår saknade Hanna. Som jag betonade även var en tung politisk förlust. Just därför kändes också denna partidag väldigt bra för mig personligen.

Den stora lärdomen var att välkomna nya medlemmar och få dem att känna glädje. Och att se till att det alltid finns fika på mötena. Kanske skulle jag passa i en styrelse ändå? I vilket fall skällde jag ut partiet lite eftersom jag själv inte fick ett snabbt välkomnande då centalt medlemsansvarige var på semester i somras (något jag betonade att jag självfallet inte missunnande honom). Och jag fick kramas med Martina så klart!

Sen bar det vidare till Lund och Linn. Förra helgen jag besökte henne kom beskedet om Whitneys bortgång. Jag blev utskrattad då jag var den enda i världen som aldrig sett Bodyguard. Det tog vi igen nu. Efter Melodifestivalen. Popcorn och kaffe. Inte en öl och inte en hårdrock-DVD. Kändes riktigt spejsat. Och kul. Och vi skulle ju upp tidigt för skogspromenad i Hästveda!

Inga kommentarer: