lördag 11 februari 2012

En nykter afton i min trygga ensamhet


Fredag. Somnade till Mastodon och drömde om allt möjligt spejsat: resor till månen, party och dans med heta brudar, Jan Björklund-kondomer, drift med amerikanska överklassdamer, att posten kom med en massa kontanter m.m m.m.... musikens makt?!

Spänd förväntan inför dagens festivalsläpp..... The Darkness. Jaha, där fick tanterna sitt på Sweden Rock. Får väl hoppas på Getaway då.....CULT OF LUNA!!!!!!
För första gången: Martin Lund och Andreas Lennartsson kommer till Gefle och Getaway 2012!!!!!

Hur löser man matfrågan? Man går igenom kyl och frys! Ååååh! Lyckan som uppstår när man både hittar en burk soltorkade tomater och grillade cerignola-oliver i olja med vitlök och chili när man står och steker fläskkotletter och värmer pommes till tonerna av Stefan Sundström en fredagskväll som denna! Mycket Sundström blev det! Med betoning på detta årtusendet!

Maten blev klar lagom till Folkligt Fredagsmys: På Spåret och Skavlan. - Heja Mona! Ge John Gray! Han är från Anus! Det bästa var att han hävdade att han var från Mars. Beviset var att han "kunde hantera stress" och "inte pratade så mycket som en kvinna skulle gjort". Tjoflöjt! Mona satt bara och tittade.... Jag har aldrig sett en spattigare och mer rastlöst gapande och babblande människa. Har läst och suckat över hans bok (även bloggat om den), men han överträffade alla mina vildaste fantasier.... (Undrar om karl´n stressade ner med gay-galan på fyran efteråt?)

System Of A Down, South Park & nattamat! Min tröst i natten! Attack!!!!!

Vilka tunga ämnen skulle South Park ta upp? Första avsnittet var om diskriminerade rödhåriga som bildade en seperatiströrelse och skulle döda alla som inte var rödhåriga.... fast det slutade lyckligt med att vi alla måste lära oss att leva tillsammans! Sen blev det ett par tunga episoder om tunga sekter: scientologerna och A.A.! Även här slutade det lyckligt!

Även jag ska försöka sluta lyckligt inatt! Under täcket med nåt seriealbum! Fick jag till den där riktiga fredagskänslan då? Jag vet inte riktigt..... nackdelen med att mysa till det varenda kväll i veckan! Is it worth it? Totally!!!!!!

Inga kommentarer: