fredag 24 februari 2012

39-åringen (♥ Estelle ♥)


Vårdcentralen, systembolaget.... denna vackra vårdag är det välfärdsinstitutionerna som gäller! Lyssnar på 35-åringen med Magnus Uggla och känner mig gamm... ung och rebellisk!!!!

"Allt blir så märkligt och stort, då hon tror sig gjort, nåt som ingen gjort förut...."

Ja, Baby boom har väl aldrig varit lika aktuell som idag? I väntrummet hann jag precis se och höra namnproklamerandet innan det blev min tur. Knugen och lillprinsen satt och "godkände" barnet. Som värsta skägglösa talibanerna.

Estelle Silvia Ewa Mary. Ljuvliga namn. Riktigt white trash. Drottninglika såna. Mary efter Stuart? Hoppas dock hon får behålla huvudet. Fast det är väl omöjligt med tanke på den miljön och det sociala arvet. Hovnarren och kungaslickaren Herman Lindqvist* rasar: "Det är totalt oväntat och mycket olämpligt.... Det låter som en nattklubbsdrottning." Vad är det för slags drottning? Är det typ som kaffeflicka? Fast Vickan är väl en latte-mamma? Men en sak är säker: herr Lindqvist får mig att ÄLSKA lilla Estelle!!!!! ♥

Hur gick det på vårdcentralen då? Jo tack, resultatet av blodprovet var positivt! Blodet var lika rött som det alltid har varit! Inte en blå blodkropp i närheten!

Jag bloggar och fördricker mig på Icas snabbkaffe. Svart. Till de vulgära tonerna av Svensktopps-Uggla. Och tänker på vårt älskade kungahus:

"Hej alla snygga dyra tanter, som knullat till sig diamanter, fina titlar, herrar med adligt renommé. Trots att ni i pryda eleganter döljer er i högfärds-mask, vet vi alla att ni blott är FNASK!"

* För övrigt anser jag att Herman är ett ytterst opassande namnval. Farfar Herman Lindqvist var LO-ordförande när det begav sig och det gamla skulle störtas ned i gruset. Traditionen förpliktigar, ditt lilla äckel....

Herman Lindqvist - Totalt olämpligt att heta Estelle


Åsa Linderborg - Fram med kaffet, flicka!

3 kommentarer:

Skvitt sa...

Oj, jag hade fattat det som att hon döptes till Estrella!
Det skrev jag ju i inlägget:
http://skvitts.wordpress.com/2012/02/24/den-nya-prinsessan/
Se bilden: http://svittbilder.files.wordpress.com/2012/02/prinsessenamn.jpg?w=590

/Skvitt

Caligula sa...

Jag tänkte först göra ett blogginlägg om att Estrella nog mutat kungahuset på samma sätt som Carema nog mutat Reinfeldt! Hade t.o.m. ett upplägg om blöjor! Men Estelle fick det bli! :-D

Pappersdraken sa...

Estelle = white trash, det var bra! Precis min tanke! Ett vulgärt namn .