fredag 27 januari 2012

Det Stora Avslöjandet




Jag är jokern i leken. Svarte-Petter. Din mardröm när John Blund drar vidare. Jag är en föraktad kättare som förr eller senare kommer att bli levande bränd på bål. Men jag ser det som min livsuppgift att avslöja Sanningen. Rubba tingens ordning. Att göra ragu av heliga kor.

Jag blev bjuden på en semla nu i veckan. Och det var ju så klart snällt. Men nu måste jag bara en gång för alla säga som det är:

* Det heter inte semla! Det heter fastlagsbulle!

* Dessa bullar är äckliga! Torrt bröd med kladdig grädde går inte ihop! Allra räligast är det med världens äckligaste uppfinning: mandelmassa!

Nä! Tacka vet jag marängsviss! DET är GOTT!

Härmed kommer jag att gå under jorden som en mullvad. Men fortsätta mina kontroversiella avslöjanden.

1 kommentar:

Anna sa...

Tack och lov, en till som inte tycker om dessa äckliga bullar!!