tisdag 10 januari 2012

Bevingad

Tisdag. Svart morgon. Dock skönt att komma upp. Och börja pendla igen. Slumra på bussen till Malmö. Med Therion i lurarna.

Projekt "vårstädning". Ska faktiskt bli kul det med. Se synligt resultat. Började jobba med en ny praktikant idag. Hon tyckte att jag var "glad, trevlig, en bra guide och att det kändes kul direkt att jobba med mig". Kändes kul såklart. Och jag tyckte förstås detsamma.

Bussresa hem. Bytte skiva till Born from shadows med Gävles och världens bästa släp-doomare, Isole. Läste ett par kapitel ur Kapitalet.se av Mikael Nyberg. Läxa till ABF-cirkeln i kritisk ekonomi. Och en ren fröjd att läsa. Inflation i modern idéhistoria och en fallande kvot av trista ekonomiska teorier. Ljuvligt.

Hemma i soffan.

Möllers wienerkorv. Pågens korvbröd. Slotts starka senap. Kör på kvalitet ikväll. Lyssnade från P1 där Jonas Sjöstedt sopade mattan med Annie Lööf. Hon har lite att växa i för att bli en äkta Järnlady (Margreth Thatcher är som bekant hennes idol).

Blev trött. Släckte ner och la mig och lyssnade på Turn loose the swans med My Dying Bride. En klassiker som kräver slutna ögon. Detsamma gäller Thåströms nya singel Beväpna dig med vingar. Vackert. Smärtsamt smäktande svärta. Att både bedröva och bevinga sig med. Bjuder på den nedan. Hårdrockens historia nu. Andra delen. Har fortsatt höga förhoppningar. Får se om jag ser reprisen av Thåström, Way Out West. Finns ju på SVT Play. Och jag ska upp tidigt. Metallica sent igår, Thåström sent ikväll. Public service kostar. Och smakar.

Thåström - Beväpna dig med vingar

Inga kommentarer: