fredag 6 januari 2012

Alla olika - alla lika

Jag blev medlem i Vänsterpartiet i somras. Jag trivs verkligen. Och jag har fått min röst på kongressen genom unga arbetarklass-flerbarnsmamm​or från Bosnien och Gaza, liksom jag boende i Kristianstads "ghetto-områden". Men jag ska villigt erkänna att jag har problem med multi-kulti-samhället. Jag har väldigt svårt för att finna gemenskap med swimmingpool-villa-Merca-B​MW i Åhus. Jag har väldigt svårt för privata lösningar. Jag har väldigt svårt för att finna sympatier för Moderaterna och Sverigedemokraterna. Men jag jobbar på att överkomma det. Alla olika - alla lika! Eller hur var det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

ska du inte komma med en sammanfattning och lite kommentarer på kommunist kongressen?

Caligula sa...

Självfallet gör jag allt på mina läsares begäran! Har dock varit ute vid havet och sånt och inte hunnit med hela kongressen än! Om vi talar om samma? :-)

Anonym sa...

jag syftar på kongressen vars kommunistorganisation stöttas av alla arbetsskygga som inte vill göra rätt för sig utan vill att alla andra ska bekosta deras uppehälle. den kongressen talade jag om. har det varit fel?

Caligula sa...

Känner jag inte till. Jag tillhör ett parti med arbete åt alla som mål. Till skillnad från högerpartierna som ser arbetslösheten som en "nödvändig naturlag". För att aktieägarna ska kunna tjäna pengar utan att göra rätt för sig.