onsdag 28 december 2011

Ett LEVE till minnet av STEFAN (den stålhårde knugen, min vän och kamrat)









"Vi sjunger för Stefan, vår vän och kamrat!"

Ja, jag skulle gärna hellre ha travesterat Knutna Nävar än tvångssjunga jobbiga/tråkiga Ja, må han leva! när min vän och kamrat Stefan "Steve" Kress fyllde år den 18 december! Och han självfallet firades av på vårt andra hem ("jag har varit och tagit igen mej ett slag, på ett hem för såna som jag!") Conditori Fantasi! För en gångs skull med en stor del av Kressa-skaran! T.o.m. Bruno och Jenna! Och inventarier som Marie, (nyetablerade) Monia och (gamle godingen) Jeppe!

Men vi tjuvstartade redan dagen innan! Jag kom direkt från ett loppis med Vänsterpartiet hemma på Gamlegården! Själv fyndade jag på Xenofon - Ledarskap (bok med mycket gammalt innehåll) och Hawkwind - Anthology vol 1 (CD med mycket gammalt innehåll)! En femma stycket, pengar som går oavkortat till Fristadsfonden (juridisk hjälp åt asylsökande flyktingar)! Boken kan jag ge åt Jonas Sjöstedt! Då jag själv är utomparlamentariker lyssnar jag istället på Urban Guerilla med Hawkwind! Men jag hittade inget åt Steve.... som fick mina båda V-pins istället och blev glad för det!

Efteråt blev det taco-kväll hemma hos mig! Anton var på! Att stå och fräsa upp färs till tonerna av Steves fantastiska tolkningar av Cornelis, Dylan och andra hjältar går inte av för hackor! Eller köksknivar eller machetes! Vi avnjöt Johan Glans på DVD! Tidigare hade händige Anton inte bara fixat med min nya dator utan även med mina gamla högtalare så jag helt plötsligt hade ett riktigt surroundsystem med bra ljud i min lilla lya!

Jag antar att vi fortsatte fika dan efter.... Det är helt enkelt OMÖJLIGT att göra en utförlig utredning när det handlar om Steve! I synnerhet när det gått några dagar! Och jag är 100% på att jag blandat ihop lika mycket som jag glömt! I vilket fall:

Jag bringar ett LEVE, till minnet av STEVE, den stålhårde (= supersnälle) kämpen, min VÄN och KAMRAT!

Inga kommentarer: