fredag 18 november 2011

Latex & lusta - en blogg med happy ending

Tandläkartid kl. 6.50 i arla morgonstund framkallar inte mycket sömn. Och själva tandläkarbesöket var inte mitt livs njutning.

Jag tog ingen bedövning, men slapp ändå den värsta smärtan då tandfan var död (men jag vill balsamera liket ändå så det består i evighet). Men den behövde isoleras under behandlingen. Så jag fick en latex-lapp över hela käften. Tungan klistrades fast och jag kunde varken svälja eller andas. Jag hulkade och kväljdes. Tandläkaren fick torka bort de rinnande tårarna från kinden. Jag tänkte på alla sexuella pervon som går loss på latex och kvävningslekar. Kan ge mig fan på att de klär ut sig till tandläkare också för att öka lustan: -"Varsågod och skölj...!"

Men tandis var en trevlig dam ändå. Två besök kvarstår tills rotfyllningen är komplett. Som sagt vill jag inte dra ut den och få en månkrater mitt i nedre kindtandraden. Min hållning är således: -Nej till rot-avdrag!

Förhoppningsvis behöver jag inte betala den ruinerande summan på två månader till. Alltid en tröst. Liksom att jag kan äta med höger sida igen. Jag åkte direkt till jobbet efter tandis och kom precis lagom till första fikan. Där det vankades varma bullar med smält ost till stekt ägg och vanliga mackor. Mycket läckra bullar. Kanske tur att jag undvek bedövning ändå?!

Jag satt några timmar och fortsatte min bokinventering från arbetarbiblioteksmuseet. Mycket att fylla i; till största delen för att jag själv vill ha det så. Det är verkligen kul, allmänbildande och intressant. Och jag gör det som sagt precis som jag vill! Jag funderade faktiskt allvarligt på att söka biblioteksutbildningen för några år sen. Men fegade ut då jag såg att det skulle vara mycket programmering och katalogisering på data. Vilket jag kände att jag inte behärskade alls. Knäppt att avskrämmas av sånt. Som man säkerligen får lära sig på just utbildningen. Att jag kör kognitiv beteendeterapi med både Excel och Macintosh just nu inger mig känslan: -Jag kan data! Jag är inte rädd!

Bara de historiska böckernas titlar är en lusta i sig. Jag droppar ett gäng från bibliotekshylla V (som i Medicin) som jag skrev in idag:

Douglas Kramer - Massage. Kort framställning (1889)

Massage var visst trendigt i Sverige redan på 1800-talet. Thaimassage? undrar man. Flertusenårig asiatisk praktik, nedskriven före Veda-skrifterna? Rentav med happy ending ? Praktisk filosofi långt före Kama Sutra? Fantasin är eggande....!

Familj och moral. Sammandrag av Befolkningskommissionens betänkande i sexualfrågan (1937)

Usch. Får ruggiga vibbar av byråkrati och skalpeller....

Reinh. Gerling - Min nervositet. Huru den uppkom och hur jag bokade den. En ny väg att varaktigt bättra nervösa tillstånd, i synnerhet sexuell neurasteni (1914)

Alltså: jag bara älskar den titeln! Fattar ni att jag bara måste ha med underrubrikerna i min katalog?!

Elise Ottesen-Jensen - Människor i nöd. Det sexuella mörkrets offer (1932)

En vacker titel som det gör ont i mig av. Jag tänker på allt stort Ottosen-Jensen uträttat. Glöm henne aldrig. Och det sexuella mörkrets offer.

Edmund Jacobson - Ni måste koppla av. Hur man övervinner nutidslivets påfrestningar (1935)

Låter som en dagsaktuell julklappsbok. Betänk att denna kom 1935. Har du förresten kollat Facebook den senaste minuten?

Jakob Billström - Våra nervers vardagsvård (1934)

Läs titeln högt! En sån där ljuvlig tungvrickare på ett sätt som jag själv ofta kör med i denna min blogg (som också bör läsas högt)!

Inget om tandläkarsex fann jag dock....

Inga kommentarer: