tisdag 1 november 2011

November soup






November. Vad ljust det ska vara på morgonen helt plötsligt. Nån slags trick or treat allhelgona till ära? Lyckades sova lite på bussen ändå.

November. Deppigaste månaden. Skönt med ett par konserter som tröst (Wolves In The Throne Room och Monster Magnet). Längtar nästan till adventsmys och iskalla december.

November. Sol, sommar. Någon med mig verkligen skämta trick or treat. Det var skönt att jobba ute idag. Måla en gammal hästvagn med kokt linolja så den står hundra år till. Stärkande även för mig.

November. Kokade novembersoppa (nötfärs, potatis, paprika, krossad tomat, hönsbuljong, jättehet chili-gegga, svartpeppar och pressad vitlök... en klick kräm fräsch). Het i dubbel mening. Näsan har runnit hela dan, nu skulle den fan få anledning.

November. Nu har jag både spikat upp månspegeln (nu har gubben skaffat en måne) jag köpte på loppis i helgen och glasat in min Eddie Meduza & Roaring Cadillacs-affisch innan signeringen och tillägnan ("Till Martin -97") försvinner.

November. Strålande lycka över att jag kan få upp den ikväll efter gårdagens förtvivlan! SVT Plays hemsida alltså! Kollade på de två senaste avsnitten av Starke man till maten. "- Vad har Kristianstad som inte Svinarp har?" Muahaha! Inte ens en femspårig tågstation som i avsnittet har vi!

November! Målat en hästvagn på jobbet! Kokat soppa och spikat upp en tavla hemma! Känner mig ofantligt manlig idag!

November! Varmt kaffe efter varm soppa följt av ett varmt bad! Lite Paul Simon på LP på detta! Från det fantastiska året 1972 (även denna från helgens loppis)!

November! Höstdeppet verkar dröja i år! Men jag är inte ledsen för det!

Inga kommentarer: