måndag 28 november 2011

Memme Crüe - en stor flicka!



Denna måndag är inte vilken måndag som helst! Denna måndag är verkligen speciell!

Inte för att det är första måndagen i advent! Inte för att Venom släpper sin nya Fallen Angels idag! Det är ännu större! Mycket större! Min underbara väninna LINDA "MEMME CRÜE" CEDERBERG fyller stor flicka idag! 40 år!

För hon är verkligen ingen "tant"! Hon är själva definitionen av "häftig brud"! En mycket mogen kvinna som inte drar sig för att betala sina barn för att de ska stoppa upp kliande godis i naveln på sig själv! Men vars uppriktiga kärlek till sina barn jag aldrig skådat i hela mitt liv! Lindas döttrar ser exakt ut som henne! När jag konstaterat det för dem har de sagt: "Tycker du att vi är lika mamma, Martin? Då tycker vi om dig!" Så mycket tycker de om sin mamma! Ena dottern stod hon längst fram med på Mötley Crüe häromsommaren, där dottern "köttade" en brud som försökte tränga sig före! Även store lille sonen är väluppfostrad och kommer och serverar en starköl där man sitter som en pascha i solen på våra sommarträffar i Horny Horna! Som tyvärr är allt för försenade vid detta laget!

Men lite fikor i stan hinns med ibland! Där man skämts bort! Jag har försökt kompensera med att fixa fram lite blandskivor när det önskats!

De flesta gamla "kursare" har man helt tappat kontakten med! Men här är vänskapen kompakt sedan "ba(j)sgruppens" glada dagar på lärarutbildningen! Jag, Linda och Therese är fortfarande tre musketörer som svurit att någon gång ockupera samma skola! (Jag och Therese har lyckats, med Den Heliga Treenigheten är ännu inte sluten! De fem veckorna tillsammans på Jacobsskolan var dock jävligt kul!)

Lindas bakgrund som läkarsekreterare kom väl till pass när vi gjorde vårt exemplariska examensarbete på lärarutbildningen! Hon gjorde ett hästjobb med mig som slavdrivare! Men resultatet blev därefter (trots att vi motarbetades av vår handledare som vi sonika trotsade)! Examinatorn tyckte det var "det bästa han läst på flera år"! Det bestod av KLASS och var heller inte KÖNLÖST*!

Ha en alldeles underbar födelsedag, Linda! Det är du mer än väl förtjänt av! Och tusen tack för att du räddade min Black Sabbath-biljett! Denna gången MÅSTE vi se Mötley tillsammans! Gärna med dina kids som livvakter!

\m/ Together we stand for the Youth! \m/

* * * * * * * * ♥ ♥ ♥ KRAM!!!!! ♥ ♥ ♥ * * * * * * * *



* Klass och kön var två aspekter i vår fantastiska undersökning Resurs eller bokstav på papper? En undersökning av gymnasieelevers syn på och upplevelse av betyg. Se länk nedan.

Resurs eller bokstav på papper?

Inga kommentarer: