torsdag 3 november 2011

Het natt (med en rejäl vit klick)



Dags att sova efter en riktigt het natt. Med självaste Brigitte Bardot. Och min egen heta novembersoppa. Med en rejäl klick vit crème fraiche.

Filmens tema var klassiskt: en "ordentlig" flicka och en försupen sociopat faller för varandra. Bägge "förlorar sig själva", "kärleken segrar" och filmen slutar "lyckligt". Eller kanske tragi-patetiskt? "Intighet genom whisky". Själv tror jag att "ordentligheten" är en hämsko som bör kastas på skroten. Bardot är dock det skönaste som funnits på vita duken. Och numera (lyckligtvis) på DVD.

Miljöerna får mig att längta efter Medelhavet. Dit jag redan längtade efter min jobbarkompis sicilianska semesterbilder tidigare idag. Det enda som saknas en het natt som denna är ett glas vin. Men ett glas vinäger i kranvatten äger även det. Nu ska jag somna lyckligt i Morphei armar. God natt.

Inga kommentarer: