onsdag 9 november 2011

Fyra nyanser av Landet Brunsås

Köttbullar och brunsås. Jag är nog svensk. Fast jag ska ha redig mjölk och ingen mellanmjölk.

Jag har ingen mjölk hemma. Så jag kan inte fixa mat och äta. Och orkar därmed inte gå och handla mjölk. Moment 22 a.k.a. A Day in the Life of Martin Lund....

Dopar mig med snabbkaffe och dödsmetal istället....

Trots att jag är svensk (eller var det skåning?) så är jag röd och inte brun (fast rött och gult blir väl brunt, Carl P?). Ikväll blir det en mysig demonstration och manifestation till minne av Kristallnatten. Ett varnande minne. Den 9 november 1938 var Europa i en ekonomisk kris. Massarbetslösheten bredde ut sig. Syndabockar söktes. Då föll skuldbördan på judarna. Idag är det muslimerna. Jag vill själv göra ett inpass: glöm inte de lata och rika grekiska svartskattarna och parasiterna! För bankirerna, spekulanterna och storkapitalisterna har vi väl råd med?!

Just när jag skriver detta har min personliga nationella världssvältfråga löst sig: blir fika med SteveFantasi här i kalla Kristianstad innan det är samling vid Domus och demonstrationen kan börja! Följd av antirasistiska, antikapitalistiska och medmänskliga tal! Värmande i ett iskallt november-Europa!

Europas verkliga kris är nationalism

Inga kommentarer: