måndag 28 november 2011

Det lilla ljus jag har..... (The Eagle has landed)



‎1:a advent var det någon som sa. Om jag skulle ta och tända ett ljus? Fast jag har bara svarta ljus. Och ingen grädde så även kaffet fick bli svart.....

Stekte och käkade upp några skinkschnitzlar. Bra balanserad kost efter den palestinska lunchbuffén på Kvarnby. Likörmix (chokladpraliner) till kaffet. TV/filmkväll i soffan. Mysigt värre. Särskilt med levande ljus och Berit rytande utanför fönstret.

Starke man och En idiot på resa. Följt av Ken Loachs sociala drama (vad annars?) Kes - Falken från 1970. Härlig lantlig brittisk accent. Strykpojken Billy tämjer en falk han själv fångat, växer som människa och får en vän. Lite må bra-film någonstans i mitten. Men slutar som en riktig må dåligt-film. På det där sättet som enbart Ken Loach kan.

Regn. Där gick gränsen. Hoppade över min planerade stormpromenad ute på fältet. Kanske lika bra. Berit hade väl ryckt bort mig som en vante. Och jag landat på ett tak nära dig. (Blåst är jag väl redan.)

Kollat på film med sorgligt slut. Betalt räkningar. Fin tröst att det räckte till en biljett till Saxon (+ Anvil) i Malmö på tisdag. (Det lönar sig med nyktra helger och matfynd från Netto.) The Eagle has landed. Hur det gick för falken får ni se i filmen. Som jag tycker att ni ska se. (För övrigt hade jag funderat på just Falconer eller Storm som vandringsmusik på den bortblåsta promenaden.)

Inga kommentarer: