fredag 25 november 2011

Där änglarna svärmar


Pappänglar på jobbet. Riktiga änglar på Facebook. Jag är rörd, inte skakad. Jo förresten. Det med. I vanliga fall brukar jag inte uppskatta när saker sker bakom min rygg. Fast i juletider kan under ske. Fråga den undergörande snickarsonen som föddes vid tiden för Vintersolståndet, Sol Invictus, Yule och Midvinterblotet. Alltså vår signade juletid. Fast han egentligen föddes i september. Spöa det!

Citerar Magda från Facebook: "tycker det är mycket konstigare att vi har en internationell dag för att fira en snickare som dog för 2000 år sedan än att vi har en dito dag för att uppmärksamma det systematiska våld som utövas mot kvinnor."

Jag: "Eller alla byggnadssnickare som årligen omkommer på jobbet."

Johan: "Hade han blivit snickare hade vi nog inte behövt fira"

Magda: "Det blev han ju, Johan. Tills han slutade sitt dagjobb, blev av med inkomsten och blev en hemlös lösdrivare. ^^"

Jag: "Jesus sket i arbetslinjen... Om man skulle söka jobbet som kristdemokratisk ordförande ändå? ;-)"

Så kan det saliga snacket gå på Facebook. Där änglarna svärmar. Jag vågar dock inte säga mer eller för mycket innan 24-slaget (i december). Då kan förtrollningen brytas....

Inga kommentarer: