fredag 28 oktober 2011

Skattkammarsoffan (48 karat vinyl)


Fick/lånade hem ett gäng skivor (riktiga skivor, inte CD) från mitt "föräldrahem" i Olofström i måndags! Upplagt för fredagsmys på verkligt uppdriven volym! En riktig guldskatt! Med Det svarta guldet - vinyl!

* Thorstein Bergman - Dan Andersson

* Gunde Johansson - Dan Andersson. Spelmansmöte

* Jarl Kulle - Sjunger Dan Andersson

* Evert Taude - I våra hjärtan

* Edvard Persson - Jag har bott vid en landsväg

* Jan Hammarlund - Ett rop på frihet

* John Holm - Veckans affärer

* Simon & Garfunkel - Sounds of silence

* Hasse & Tage - Lådan

* Hasse & Tage - Göken Lindeman tjatar vidare

* Hasse & Tage - Lindeman ger sig aldrig


Lindeman-skivorna vet jag är mina egna! Som jag fick på lågstadiet när Hasse Alfredson var min första och största idol! Och det är han ännu! Lådan är dock mamma Lenas! Den skaffade hon i samband med att storasyster Maria skulle födas: Det är en glädje att höra ljudet av små fötter!

Inga kommentarer: