fredag 21 oktober 2011

Livet som en räkmacka - en skolblogg



Plötsligt händer det! Man står där med en barnvagn i näven!

Det gjorde Therese! Första gången jag träffade lille Max! Och alldeles för längesen jag träffade söta Therese och smarta Linda!*

Det blev fika på Fenix med söta Linda och smarta Therese! Mycket skolsnack! Vi är ju De Tre Musketörerna som vid vår VFU-praktik på lärarutbildningen svor att vi skulle jobba på samma skola! Jag och Therese har gjort det stundom, men alla tre tillsammans återstår! Men fikor kan vi ta när vi vill! Nu var det fredag och håltimme!

Rostat bröd med ett berg av räkor! Trots att jag står utan rotting just nu så kan livet ändå kännas som en räkmacka! Det gick enkelt att promenera hem i solen efter fikan!

Tack LINDA och THERESE! Och lille MAX! Ser fram emot en längre fika-dejt i Horna med advents-mys-pys!
Puss & Kram!


* För de som påstår att man är ett anti-feministiskt "gubbslem" om man kallar väninnor för både "söta" och "smarta" vill jag bara påpeka en sak: att bli bjuden på fika av brudar är fan i mig höjden av att vända uppochner på könsroller!

1 kommentar:

Skvitt sa...

Breaking news:
http://skvitts.wordpress.com/2011/10/22/peruktest-avslojar-han-bar-dna/