onsdag 19 oktober 2011

Enighet ger styrka! - en höstlig onsdagsblogg






Skillnaden med hösten är att man måste gå upp mitt i natten fast det är samma tid.... Men solen vaknade även den! Underbar "sol efter regn" precis när jag skulle hem från jobbet! Gudarna måste älska mig! Och jag förstår dem! ♥

Hösten är härlig nu. Det får gärna vara kallt och blåsigt så länge det är klart, soligt och vackert. Är det förresten gubbigt att tjata väder?!

Opeths nya Heritage i lurarna på bussarna hem. Den ultimata höstskivan!

Hur var arbetsdagen då? Jovars, tackar som frågar! Jag stack av omsorteringen av böckerna i arbetarbiblioteksmuseet med lite höstligt trädgårdsarbete med pumpor (med rejäla lianer!) och dalior. Som en äkta trädgårds/lantarbetare. Fortsättning följer imorgon. Hoppas på sol även då!

Trots min sammanbitna uppsyn på bilderna stormtrivs jag med det jag gör! Min nuna utstrålar kamplust, inte bitterhet! (Eller är jag kanske enbart en posör?!)

Hemma. Självreflexion: Rutig skjorta. Helskägg. Kaffe med vispgrädde. Blomkål. Skinkschnitzel. Gräddsås. Sex Pistols. Vuxenpoäng?

Pistols var det! Demo-grejerna till Never mind the bollocks går som väntat inte av för hackor! God save Spotify!

"Enighet ger styrka"! Visst är köksbroderiet i ena statarlägenheten vackert? Fast jag måste medge att jag gillade förra bättre ändå: "Kan du tänka dig köket utan fru? Jag kan det inte!"

Inga kommentarer: