måndag 5 september 2011

Svart måndag (från Liemannen till Skördefesten)

Sitter bara här en måndag. När jag borde ha känslan av nystart och jävlaranamma. Det är svårt att ta sig i kragen när man har t-shirt. Skulle kanske investera i nätlinne? Och bara sjunka ner i den obäddade bäddsoffan?

Svart kaffe och Dio. Det är en sån dag. En sån måndag. En svart måndag.

Nä, detta håller inte. Jag rycker upp mig i öronen. Bäddar bäddsoffan. Steker upp lite ägg och bacon. Glömmer ju att äta. Tänkte jag skulle börja med yogan igen idag. Men det får bli nästa måndag.

Tittar ut genom fönstret. Det regngråa gör mig illamående. Jag ska försöka mysa i den bäddade soffan ikväll. Mysa. Inte deppa. Njuta. Inte vara apatisk. Aftonens film blir Mumintrollet och kometjakten. Med musik av Björk. Har stora förhoppningar. Men vet inte vad jag ska äta till.

Ska ringa och ta ledigt imorgon. Vi ska vara på begravningsbyrån imorgon eftermiddag och planera pappas begravning. Fast jag vill gärna försöka komma ner till skördefesten på jobbet på kvällen. Från Liemannen till Skördefesten....

2 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

"Det är mycket med det jordiska" <3 kramis

Caligula sa...

Bättre att tänka på jordgubbar än på Liemannen! Kramis! <3