tisdag 6 september 2011

Minnesstund, minneslund, fläskfilé och rödvin

Idag har varit en intensiv dag. När mina kära systrar Maria och Emma dök upp höll jag på att både tvätta och diska. Och hade inte hunnit duscha. Men inspirerad av Maria satte jag på Fast as a shark med Accept. En titel som förpliktigar. Snabbare har jag varken diskat eller duschat!

Vi åkte till begravningsbyrån där vi träffade en annan kär syster, Sara, och pappas sambo och livskamrat Clary samt hennes väninna Gunda. Det kändes som att vi hade mycket att planera inför pappas begravning.

Men han som mötte upp oss var lugn, trevlig och effektiv. På en och en halv timme hann vi med mycket. Bestämma allt från eventuella blommor och psalmer till plats för både minnesstund och minneslund. Vi lyckades till och med få till en riktigt fin dödsannons som kommer att publiceras i Kristianstadsbladet på fredag. Där käre broder Daniel lyckats finna den perfekta symbolen.

Så det blev inget jobb idag. Men ändå. Vi hade skördefest på jobbet på kvällen och jag kände att jag behövde hitta på något trevligt med andra. Och trevligt var det där man satt ute i lidret bland trevligt sällskap. Det var inte länge jag hann stanna. Jag hann dock med tre dricksglas rödvin och ett tiotal bitar av den godaste fläskfilé jag smakat. Samt kaffe och kanelbulle. Fick skjuts till Malmö central och nu är jag hemma igen.

Egentligen skulle jag upp fem imorgon för att åka och jobba. Men jag stannar hemma och besöker Folktandvården. Jag har haft tandvärken från helvetet i över en vecka och inte kunnat sova av smärtan. De får gärna spränga bort halva skallen med dynamit.
För detta pallar jag inte längre. Trots att det kommer att svida för en arbetslös. Men hellre det än tandlös...

Inga kommentarer: