fredag 30 september 2011

Lägga locket på - en blogg direkt från hjärtat

Jag tycker att det är dumt att lägga locket på. Då kommer det att koka över.

Varför är det så farligt med känslor? Jag kan förstå det om man är fundamentalist: "Jag har inga känslor för dig längre" (en förälskelse varar i ett visst antal veckor).... "Vi måste bryta vår vänskap; det är för mycket känslor..."

Herregud! Känslor spirar upp och dalar ner! Alla mina väninnor har jag kär-känslor för!

Negativa känslor är samma sak. Sätter någon i system att svika så finns det ingen anledning till vänskap.

Känslor under lock kommer att leda till kärlek eller hat. På ett vilselett sätt. Jag föredrar att älska och hata direkt från hjärtat.

2 kommentarer:

magda sa...

Ja, jag tror man ska bejaka sina känslor, jag också.

Caligula sa...

Därför man har dem! :-)