torsdag 8 september 2011

Habanero-senap och Äppelkaka (Djävulsrock och Djävulsrocka)




Blev hembjuden till mina kära vänner Jacob och Marianne i Malmö efter jobbet! Där det vankades fika! - Det luktar september! sa jag när jag steg in i hallen! Och visst blev det äppelkaka! Med en rejäl lavaström av vaniljvisp!

Vi göttade oss i soffan och tittade på storbilds-TV:n som verkligen gav biokänsla! Först en dokumentär om djävulsrockor! Firrar som man knappt kan fatta existerar! Och blir sju meter mellan fenorna! De ser snarare ut som en korsning av något från Star Wars och något från Avatar! Efter djävulsrocka blev det djävulsrock! En live-DVD med Dissection från återföreningsturnén! De lät så tighta att man knappt hörde att det var live! Helt otroligt att detta var första spelningen sen Jon kom ut ur finkan efter sju år! Vi lyssnade lite på Ghost (som förhoppningsvis kommer till Malmö igen *hint*)! Sen blev det lite spännande från History Channel!

Jag fick en present av Jacob som verkligen gjorde mig glad! En gratisbiljett till Rockmässans Efterfest i Malmö 1 oktober! The Itch och Screamer uppträder! Samt Rockmässan Allstar-Band där jag verkligen hoppas att Sebastian Bach gör ett inhopp! Och som Jacob sa: bara det att Anders Tegnér är konferencier (ofrivilligt rim) gör biljetten värd 100 spänn! Än så länge är det bara jag och Sticky i Wilmer X som förärats en sån här VIP-biljett! Det ni!

Det enda som inte varit totalt toppen idag är den helvetes tandvärken! Jag har dock fått penicillin utskriven att hämta imorgon! Men något som verkligen hjälpte var Jacobs habanero-senap som jag fick provsmaka! Värken försvann direkt och man fick rejäla endorfin-kickar på kuppen!

Inga kommentarer: