tisdag 6 september 2011

Grand Declaration of Autumn


Höst. Fallande löv. Kallare dagar. Mörkare dygn. Dysterhet. Depp. Vemod. Svårmod. Självmordstankar. Melankoli. Mys. Kura inne. Vandra i skogen. Blåsa med vinden. Blodröda jättestora löv....

Det blir inte höst förrän JAG bestämmer det! Och NU bestämmer jag att det är HÖST!

"Äntligen!" utbrast Robban.

"Dax att leta fram doom-plattorna då, med andra ord." konstaterade Magne.

"Ja, nu vankas de riktigt tung(sint)a halvtimmeslåtarna!" svarade jag.

Magne fick mig på bättre tankar. Nu lyssnar jag istället på Monolithe II med en enda 50-minuterslåt!

Jane gav mig en höst-tröst med Isole! Vilkas nya skiva jag verkligen ser fram emot i höst!

Nu: en ensam midnattspromenad över ängar, skog och sjö. Med musik i lurarna.

(Septemberbilden är från helgen då det fortfarande var sommar....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

HÖST! Helt underbart. Svamp,bär fina färger i skog och mark. Öppna fönstret och känn att det kommer in FRISK LUFT. Det hor det inte gjort på hela sommaren.

Caligula sa...

Tog över en timmes promenad på fältet. Härlig vind och härligt regn. :-)