söndag 21 augusti 2011

Summer of Love 2011 - Sommar-semester-skål!

Sista soliga sommar(sön)dagen? Söndag men en vecka kvar av semestern! Lika bra att passa på att njuta på balkongen! Rött vin, vänsterbloggar, skäggig, nästan naken och lyssnar på svensk progg i solen.... bara runda brillorna som fattas! Skål för Livet, Kärleken och Sommaren! (vad nu Kärleken har med saken att göra...)

Träd, Gräs & Stenar. Samla Mammas Manna. Kebnekajse. Grillad flintastek, stekta skogschampinjoner, extremt het bearnaise... Solen går ner. Sörplar i mig en saftig feferoni. Tar grillkniven eller gaffeln och spetsar en bit örtmarinerad feta. Eller en oliv. Och en klunk rött från ett vinglas med fot. Vet inte om jag känner mig mest som en övervintrad proggskalle eller en maffig Soprano-maffioso?! Det är dock inte grillbesticken jag stal från den klassiska, dock inte långvariga, grekiska restaurangen ClassicStora Torg hemma i Kristianstad. Där man frossat på vaktel, hare, kalv på planka och musslor i pikant sås. Gärna med en flaska rött. Men helst inte grekiska vin-klassikern Retsina som både är och smakar kåda...

Imorgon är kanske solen borta för denna gången. Och jag har inte råd att följa med flyttfåglarna till Medelhavet. Istället för en Soprano kommer jag att bli en Skogsmulle. Eller Snusmumrik. Men det är väl inte heller helt fel? SOMMAR! SEMESTER! SKÅL! SANTÉ! SALUTE!

Inga kommentarer: