måndag 15 augusti 2011

Summer of Love 2011 - Kärleksmums ♥












Ojsan, vaknade visst i soffan i lördags! I djupaste Sölvesborg! Hos Henrik och Monia! Björn hade stannat kvar och jag avnjöt Mumintrollen på TV medan Amelia satte upp hästsvans på mig! Ett par eftermiddagsdrinkar från det spännande barskåpet gjorde inte lördagen mindre angenäm! Jag föredrog dock ett litet glas med malört än en flaska med både en riktig kobra och en riktig skorpion! Innan vi åkte och träffade Bruno på en bondgård där fälgarna blänkte i solen!

Jag fick veta att Henrik kvällen innan sett mig springa upp i enbart kalsingarna med två stora groggar till Monia och Marie! Svartsjuke-reflexerna var dock helt OK!

Då hade vi haft en rejäl familje- och vänskapsfest med grillning, party, musik och hela paketet! Jeppe, Anton, Emil, Alle, Fille, Gittan, Bertil, Sanna, Jenna, diverse katter och hundar och minigrisen Galt! Grymt! (De jag glömt att nämna är också en test av reflexerna!)

Värdinnan Monia rycktes jag inte bara in i diverse danser med! Dominant dam som hon är fick hon mig även att på köksgolvet massera hennes fötter med salt! Amelia snurrade jag runt med på andra sätt bland de andra barnen i alla åldrar! Åtskilliga lustiga hattar och märkliga skor hamnade på en i ett enda stort dårhusläger till kramkalas!

Hur gick det med min diet då? Tja, trots frosseri på olika feta såser på flintasteken (= dietmässigt korrekt) kunde jag inte låta bli att unna mig den ugnsstekta potatisen! Och självfallet Mamma Kress Kärleksmums! Det är KÄRLEK! ♥

(Då Jeppe lovat att bränna ut en skiva med en jävla massa bilder från festen lär det bli fler bloggar i ämnet! Beware!)

Inga kommentarer: