torsdag 18 augusti 2011

Påtabloggen (sol, vind och vatten)

Jag ska villigt erkänna att jag inte var särskilt glädjespridande när jag steg upp idag. Jag störtgrät när jag la mig och jag var deppig när jag steg upp. Nedstämd med huvudvärk och oro i hela kroppen. Men jag hade ju lovat min mamma Lena att hjälpa till med rabatterna i trädgården. Operation Ogräs Holocaust.

Vilket skulle visa sig vara det bästa. Inte bara som terapi. För det är världens bästa terapi att påta i jorden och se resultat. Och att prata av sig.

Jag fick även välbehövliga doser av sol och frisk luft. Efter ett gott dagsverke (hoppas jag) med min ömma (för det mesta, haha) moder och diverse roliga redskap traskade jag upp till Halensjön och badade.

Det var riktigt varmt i vattnet och jag skulle lätt kunna plaska, simma och flyta omkring i timmatal. Funderar starkt på ett nattadop....

Sol, vind och vatten... påtande i jorden...
Kalla mig gärna New Age. Men De Fyra Elementen har en holistiskt helande (hel-ande?) verkan. Åtminstone på Lilla Mig.