torsdag 4 augusti 2011

Martin på heden - en fåraktig blogg






Efter att ha skilts från Steve, Marren och Anton efter långfikan på Fantasi valde jag att promenera hem! Hade säkert fått skjuts av någon av mina vänner annars! Men solen sken så skönt, jag hade ännu spring i benen trots Linnérundan och jag hade Therion och Theli att lyssna på i mobilen!

När jag gick genom stan sprang jag på min väninna Memme och hennes stora små blåkopior till döttrar Linn och Maja! Därmed hann jag avverka nästan alla mina allra härligaste vänner på samma dag! Jag och Memme hade haft kontakt redan i förgår om att vår obligatoriska sommarträff hemma hos henne i Horny Horna måste bli av! Avböjde ännu en gång skjuts hem!

Efter en solig härlig naturpromenad, flippade foto-sessioner, smaskig fika, glada vänner och kram & puss-avsked av damerna gick bena som av sig själva! Jag ville ha mer natur! Jag svängde in på Näsby fält när jag gick hem! Genade över Lerduvedungen där jag sköt med k-pist i det militära innan civilisationen bytte ut barbariet och P6 exercisfält blev mitt eget sagolika naturreservat! Jag plankade över elstängslet och hamnade mitt bland en skock får! Och kom självfallet att tänka på Charles Nonsens i avsnittet med Barbara Streisand ("Barbara bää bää")! Vi hade pratat tatueringar på Fantasi och jag berättade att jag bestämt mig för att tatuera en hattifnatt i höst (se bloggen 1 april i år - det är inget skämt)! Steve tyckte att mitt tatueringsmotiv liknade en kuk! Anton att det liknade en dildo! Marren att det liknade en kondom! Inspirerande....! Men de inspirerade mig faktiskt till att följa upp förstlingstatueringen med först Mårran och sen självaste Charles Nonsens - hjältarnas hjälte! En riktig serietatuering!

Inga kommentarer: