tisdag 9 augusti 2011

Let the Revolution begin - en tisdagsblogg

Soundtracket till denna dag har varit Flogging Molly! Mestadels underbara låten Revolution som jag hört för första gången! Och andra! Och tredje! Och...!

Har behövt pigga upp mig idag! Och dessa underbara arvtagare till The Pogues gör mig både pigg och glad! Jag behövde min pigghet idag efter sängsnörvel sen jag kom hem från helgens havsbad!

Jag lämnade in min svartskärmade mobil i Tre-butiken i stan! 2-3 veckor behöver de på sig för att fixa en jävla skärm - Magic! Går det inte på garantin så går jag själv bärsärkagång! Men de var snälla & söta och lät mig få låna en mobil (som Marie nyss visade funkar att nå mig på)!

Tog itu med att börja gymma igen efter helgens synder! Över 300 brända kalorier på löpbandet! Och några till när jag tränade rygg & mage och promenerade hem! Tog igen detta hemma med tonfisk i olja med rejält med majonnäs! Det gäller att spara på energin med tanke på de stegrande kärnkraftsräkningarna som utlovats i vinter!

Fick första numret av Vänsterpress idag och känner mig äntligen som en riktig medlem! Kongressen i januari ska bli riktigt kul att besöka (hoppas jag kan ta mig till Uppsala i januari)! Och den kan bli en riktig rysare! Vem eller vilka ska bli Ohlys kronprinsar och prinsessor? Jag sjunger dock med Flogging Molly:

Let the Revolution begin!!!!!

För övrigt anser jag att Marie skriver vackert i sin blogg:

Miss Kress - Maskrosbarn

Inga kommentarer: